Kolektīvie iepirkšanās portāli 2016. gadā

Latvijā ir vairāk nekā 15 dažādu kolektīvās iepirkšanās portālu. Kolektīvajos iepirkšanās portālos iespējams iegādāties dažādas preces un pakalpojumus ar ievērojamām atlaidēm. Portālu darbība balstīta uz to, ka pirkumā piedalās vairāki cilvēki. Taču reizēm, personu skaitam nesasniedzot pietiekamo, pirkums tiek atcelts, un portālam ir pienākums atmaksāt iemaksāto summu. Kā tas notiek, var uzzināt, uzmanīgi izlasot klienta līgumu.

Kā par sevi raksta kolektīvais iepirkšanās portāls „Pērkam kopā”, viņu darbība pamatojas uz trim soļiem. Vispirms Pērkam Kopā dodas izlūkos pie pārdevējiem un vienojas par visām pusēm izdevīgiem noteikumiem. Klienti ar Pērkam Kopā palīdzību var iegādāties preces ar ievērojamām atlaidēm, bet pārdevējs iegūst reklāmu un jaunus klientus. Protams, arī portāls gūst peļņu par veiksmīgi noslēgtiem darījumiem

ZiZu ir kolektīvās iepirkšanās portāls, kas pats sevi reklamē kā unikālāko pilsētas vietu atklājēju un labāko ideju avotu. ZiZu piedāvā saņemt atlaides līdz pat 90% restorānu, bāru un kafejnīcu ēdienkartēm, dažādu preču, izklaides centru un klubu apmeklējumam, ceļojumiem un ekskursijām, skaistumkopšanas salonu un SPA pakalpojumiem, izglītojošiem kursiem. Cilvēki iegādājas atlaižu kuponus. Katram īpašajam piedāvājumam tiek noteikts darbības termiņš (parasti – vairāki mēneši). Pircējs izdrukā iegādāto kuponu, uzrāda to tur, kur nepieciešams, un saņem vai nu iegādāto preci, vai pakalpojumu, vai arī atlaidi (atkarībā no kupona veida).

Neatkarīgā Rīta Avīze šā gada 2. jūnijā ziņo, ka gaidāms kolektīvo iepirkšanās portālu noriets Latvijā. Starptautiskā interneta izpētes un konsultācijas uzņēmuma Gemius dati liecina, ka starp 25 populārākajām pašmāju vietnēm 2014. gada aprīlī bija gan Pērkam Kopā, gan Citylife. Šā gada aprīlī šajā topā nebija vairs iekļuvis neviens kolektīvās iepirkšanās portāls, turklāt Citylife ir izstājies no tirgus. SIA CherryMedia ietilpstošais portāls kopā ar bankrotējušo mātes uzņēmumu palicis parādā 1,2 miljonus eiro saviem sadarbības partneriem. Cherry Media vaino investorus, kuri vairs nav iesaistījušies kapitāla palielināšanā. Tomēr klientiem, kam vietne palikusi parādā, jo patērētājam neizdodas saņemt pakalpojumu no pakalpojuma sniedzēja, ir iespējams vērsties SIA Cherry Media, prasot atmaksāt naudu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s